4 kroky ke zdravějšímu já

Dáme vám jednoduchou otázku: Pokud byste měli připravit rychlý oběd a rozhodovali se mezi fit francouzskými bramborami (jejichž příprava trvá 2,5 hodiny) a rýží s masem (hotové za 30 minut), co byste si vybrali?

 

Myslíme, že 90% z nás by se rozhodlo pro rýži z masem. A proč? Protože jeho příprava je mnohem jednodušší.

Zamyslete se, kolikrát jste se rozhodli pro nějakou věc bez ohledu na to, o co konkrétně šlo, jen proto, že byla jednodušší. Určitě mnohokrát.

 

Důvodem je, že i když je člověk tvor značně komplikovaný, má rád jednoduché, nekomplikované věci, nad kterými není třeba moc přemýšlet.

 

Stejně tak vám postačí 4 jednoduché kroky k tomu, abyste začali zdravěji žít….

  1. Pohyb
  2. Vybírat si správné jídlo a potraviny
  3. Kvalitní spánek a regenerace
  4. Vážit si své zdraví

 

Pohyb

 

Zda chceme, jestli ne dnešní doba z nás udělala tak trochu lenochů. Málo kdo z nás už v dnešní době pracuje tak obtížně, jako naši předkové. Pokrok doby, rozvoj technologií, inteligentní pomocníci do domácností, doba internetu, home office, to vše nám umožňuje žít komfortnější a pohodlnější život. A tedy, pokud chceš vyjít z davu a něco pro sebe udělat, začni se hýbat:

 

  • jdi se projít, vyvenčit psa walk-gf9b46622d_640
  • pokud pojedeš do města, jestli na nákup auto nech doma
  • jdi shoppingovat (ani nebudeš vědět jak a ujdeš tisíce kroků)

 

 

Nikdo od vás nechce, abyste hned začali chodit do fitka. Postupně si vybudujte pozitivní vztah k pohybu. Najděte si to, co baví vás, ať už to je běh, fotbal, turistika, procházky s přítelem, je to úplně jedno. Základ je nesedět doma.

 

Vybírat si správné jídlo a potraviny

 

Žít zdravě, zákonitě neznamená začít se omezovat. Zdravá strava poskytuje mnohem více možností, než si možná mnozí myslíte.

 

Jídlo a problematika stravování je jednou velkou samostatnou kapitolou, které jsme se věnovali například i v předchozím článku….

 

Kvalitní spánek a regenerace

 

Spánek, věc o které všichni víme a stejně nejčastěji šetříme právě na tom, protože den je příliš krátký na to, abychom stihli všechny povinnosti. Jenže pamatujte probdělé noci už nikdy nedospíte.

 

  • dopřejte si alespoň 8 hodin kvalitního spánku, kdy má vaše tělo příležitost vypnout a regenerovat  woman-g3da8881ab_640
  • udělejte si volný den
  • jděte na masáž nebo do wellnessu
  • připravte si doma magnéziovou koupel
  • snažte se vyhýbat stresu
  • vyhraďte si čas na strečink
  • projděte se na čerstvém vzduchu

 

 

Pokud chceme, aby nám naše tělo sloužilo a vykonávalo potřebnou aktivitu, musíme mu dát i prostor vydechnout. Protože jakákoli aktivita, kterou vykonáváme (i když je prospěšná pro naše zdraví) může bez dostatečné regenerace časem přispět k různým zraněním.

 

Vážit si své zdraví

 

Možná stále váháte a říkáte si: To není pro mě. Tak položte sami sobě otázku, kterou se ptají všichni personalisté na pracovním pohovoru, a tedy: Kde se vidíte za 10 let? Jak byste chtěli žít? Jak vypadat? A jak to asi reálné bude při vaší aktuální životosprávě a způsobu života?

 

Věc, která by vás měla přesvědčit dělat něco jinak než doposud, je vaše zdraví. Máme ho jen jedno, tak si ho važme. Je mnoho lidí, kteří bohužel nemají možnost něco změnit i kdyby chtěli, protože jim to různé vrozené zdravotní problémy nedovolují. Pokud jsme ale zdraví a máme takovou možnost, tak si ji nezkazme.

 

Těchto pár jednoduchých kroků nám pomůže přispět k tomu, aby nám to naše zdraví ještě dlouho sloužilo.

 

Věříme, že byl pro vás tento článek přínosný a že jste si z něho něco odnesli.

Chtěli jsme vám ukázat, že dělat něco lepšího, nemusí být složité. Budeme rádi, pokud se spolu s námi odhodláte změnit svůj život k lepšímu, nemusíte hned měnit všechno, stačí si základní pravidla osvojovat postupně. Pokud si je osvojíte a budete se je držet, pak to už půjde samo. Držíme palce.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení